gazebook.blogg.se

En blandning av seriösa, oseriösa, grubblande och tokiga tankar som kan dyka upp när som helst när man betraktar sin omvärld. Jag är en mästersångare i bilen, men dålig på att vissla med kex i munnen. Är dessutom helt usel på att backa med släp!

Lite gravidprat

Publicerad 2013-12-08 13:16:58 i Allmänt,

Apropå lite växande magar och små underverk som är på gång har diskussionen om gravidmagar kommit upp. Det finns många som är otroligt vackra när de är gravida. Jag tillhör absolut inte den gruppen.
Jag är 158 cm lång, och när jag blev gravid ökade jag från 48-50 kg till 68-70, dvs en viktökning på uppåt 46%!
Jag kan lova att jag inte var särskilt vacker - ett vandrande klot är väl det närmaste man kan komma.
 
Det var verkligen inte roligt att vara så klotformad när graviditetshormonerna gjorde mig känslig för alla kommentarer, och människor har ju den inställningen att det är ok att kommentera och känna på gravida kvinnor.
Hur kan det komma sig att i princip vilt främmande människor tycker att det verkar ok att klappa på magen bara för att de fascineras av det fantastiska att vi kan alstra nytt liv?

Kommentarer

Postat av: Lois

Publicerad 2013-12-08 19:38:06

Men tackarrr för generna! Hälsningar från fröken +26 kilo som dessutom drar till sig puckokommentarer i större utsträckning än socker dito flugor.

Svar: Men du ser jättefin ut!
Fia Bergdahl

Postat av: lillsyrran

Publicerad 2013-12-09 11:27:39

Jag minns inte att du var något klot. Och Fröken +26 kilo är lika vacker som alltid.

Svar: Jag var modell bowlingklot när förlossningen närmade sig. Men det var det värt med tanke på att jag har haft så lindriga förlossningar
Fia Bergdahl

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela