gazebook.blogg.se

En blandning av seriösa, oseriösa, grubblande och tokiga tankar som kan dyka upp när som helst när man betraktar sin omvärld. Jag är en mästersångare i bilen, men dålig på att vissla med kex i munnen. Är dessutom helt usel på att backa med släp!

Lite trist att gå ensam på toa!

Publicerad 2013-12-08 19:58:55 i Allmänt,

Vilken tur jag hade när jag gjorde en liten snabbvisit hos nära o kära idag! Det är ju så rackarns tråkigt att gå ensam på toa, så jag blev glatt överraskad när jag fick sällskap dit. Det var en liten dam, cirka åtta decimeter hög, som log sitt allra vackraste leende och började lirka med byxlinningen för att befria rumpan från den otympliga blöjan innan hon slog sig ner på pottan. Där satt vi på varsin stol, i plast respektive porslin, och diskuterade livets väsentligheter. Vi hann avverka både kultur och politik innan vi ansåg oss klara med våra ärenden, och så härmade vi varandra med toapapperet, spolningen och handtvättningen.
Och sen var det dags att ta på en ny blöja. På den lilla damen alltså. Jag var lite wild och crazy och bestämde mig för att klara mig utan blöja!

Kommentarer

Postat av: Ylva

Publicerad 2013-12-08 20:03:51

Haha å gud asså! Sällskap på toa, det är fin verksamhet det :)

Svar: Ja, tänk vad onödigt att sitta där ensam och fundera. Bättre att umgås och utnyttja all social kompetens i alla sammanhang.
Fia Bergdahl

Postat av: Lois

Publicerad 2013-12-08 21:22:50

Minns dock ej senaste tillfället jag INTE hade sällskap på toan?!

Svar: Det kommer att kännas tomt när hon inte alltid hänger med dig dit.
Fia Bergdahl

Postat av: Anna-Lena

Publicerad 2013-12-09 18:16:01

Nu vet jag var jag har att vänta mig.

Svar: Ja, du har nog många trevliga upplevelser att vänta!
Fia Bergdahl

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela