gazebook.blogg.se

En blandning av seriösa, oseriösa, grubblande och tokiga tankar som kan dyka upp när som helst när man betraktar sin omvärld. Jag är en mästersångare i bilen, men dålig på att vissla med kex i munnen. Är dessutom helt usel på att backa med släp!

När tungan slinter

Publicerad 2013-12-13 07:22:39 i Allmänt,

Jag tycker om att dricka lite juice till min frukostmacka. När jag hittade en alldeles ny sort var jag nyfiken att prova den.
Jag hade vissa förväntningar på en frisk, lite syrlig smak. När jag smakade den på morgonen blev jag besviken, för den smakade liksom lite jäst, och det var ganska svårt att förklara varför den inte var riktigt god, så jag försökte beskriva smaken genom att jämföra med "gammalt avslaget uteliggarvin". 
Hur tänkte jag där? För det första pimplar jag inte vin speciellt ofta och inte i stora mängder, och när jag dricker vin brukar jag inte knycka det från uteliggare.
Men i alla fall - den här juicen var inte sågod som jag trodde!

Kommentarer

Postat av: lillsyrran

Publicerad 2013-12-13 10:14:45

Men jag tror att jag vet vad du menar för smak med den beskrivningen, och ändå har jag inte heller pimplat det :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela