gazebook.blogg.se

En blandning av seriösa, oseriösa, grubblande och tokiga tankar som kan dyka upp när som helst när man betraktar sin omvärld. Jag är en mästersångare i bilen, men dålig på att vissla med kex i munnen. Är dessutom helt usel på att backa med släp!

Flickan med guldbyxorna!

Publicerad 2013-11-24 19:59:07 i Allmänt,

Mina elever håller på och samlar pengar till en klassresa i vår. De säljer burkar med kola, choklad, småkakor och en massa annat godis. Eftersom de ännu inte har ett konto där de kan sätta in sina pengar har jag tagit hand om deras pengar och låst in dem på en säker plats. Nu i helgen var jag tvungen att ta med mig närmare 10 000 kr för att kunna betala en av fakturorna. 
Jag plockade alltså ihop en rejäl bunt med sedlar och lade dem i en liten plastask som jag lade ned i min ryggsäck. När jag skulle springa in och handla lite mat ville jag inte släpa med mig min tunga ryggsäck, men jag vågade inte heller lämna kvar asken med alla pengar, så jag stoppade in asken innanför byxlinningen och drog ned tröjan så att det inte skulle synas att det putade.
Jag var livrädd att den lilla asken skulle glida ned längs benet och bli liggande på golvet utan att jag skulle märka det, men allt gick lyckligtvis bra.
 
 

Kommentarer

Postat av: Rebecca&Mathias

Publicerad 2013-11-24 20:00:11

Det är en väldigt bra idé alltså! :) Ha en fortsatt fin Söndags kväll! :)

Svar: Tack detsamma!
Fia Bergdahl

Postat av: Jazz

Publicerad 2013-11-25 22:48:03

Mkt pengar, duktiga elever du har! Och vilken tur att de har dig som bankkvinna :-)

Svar: Tack! Jag hoppas att de får ihop till en rolig aktivitet till våren.
Fia Bergdahl

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela