gazebook.blogg.se

En blandning av seriösa, oseriösa, grubblande och tokiga tankar som kan dyka upp när som helst när man betraktar sin omvärld. Jag är en mästersångare i bilen, men dålig på att vissla med kex i munnen. Är dessutom helt usel på att backa med släp!

Snart hjul!

Publicerad 2013-11-23 08:14:00 i Allmänt,

Efter ett par veckors åkande med vinterdäcken i bilen, men sommardäcken fastmonterade på bilen, med hjärtat i halsgropen när vägen har sett blank och hal ut och temperaturen har legat kring nollan, lyckades jag äntligen svänga in till en verkstad och få däcken bytta. Den stackars montören såg lite orolig ut när jag klev fram och tog ett foto på den nakna hjulaxeln. Han trodde kanske att jag kom från uppdrag granskning och skulle dokumentera ev fuskjobb, så han började i detalj berätta exakt hur slitna bromsbeslagen var.
Jag trodde för övrigt att det angivna priset var per bytt däck, så det var en positiv upplevelse att få överräcka bara en fjärdedel av de pengar jag hade stått och tummat på medan han jobbade med bilen. Vilken hjulklapp!
 

Kommentarer

Postat av: lillsyrran

Publicerad 2013-11-24 16:34:25

Det var kanske fotograferandet av hjulaxeln som gjorde att det blev så billigt :)
Tuff bild, en illustration över hur man känner sig ibland.

Svar: Ja, ibland känner man sig lite hjullös!
Fia Bergdahl

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela